Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

Wycieczka do Warszawy

29 września 2021r. 11 osobowa grupa uczniów ZST z opiekunami: p. A. Czerniawską, p. I. Zimną , p. M. Kunicką poleciała samolotem na wycieczkę do Warszawy. Głównym punktem wycieczki było zwiedzanie Pałacu Prezydenckiego. Przed Pałacem widzieliśmy odjeżdżającego Prezydenta RP na spotkanie do Belwederu. Pani przewodnik opowiedziała historię Pałacu i zwiedziliśmy: Salę Orderu Orła Białego, Sień Główną, Kaplicę, Salę Białą i Niebieską, Jadalnię, Salę Chorągwianą, Antyszambrę, Salę Kolumnową, Obrazową, Ogród Zimowy oraz widzieliśmy Okrągły Stół.

Odwiedziliśmy Grób Nieznanego Żołnierza z Ogrodem Saskim, Kościół Św. Krzyża, w którym umieszczone są tablice pamiątkowe z sercem patrona naszej szkoły – W. Reymonta i F. Chopina. Spacerując Krakowskim Przedmieściem dotarliśmy na Plac Zamkowy, tu na tarasie widokowym czekał na nas najpiękniejszy widok jaki można zobaczyć w Warszawie. Przechodząc ul. Świętojańską, wstąpiliśmy do Bazyliki Archikatedralnej Św. Jana Chrzciciela i dotarliśmy do Starówki – prawdziwej perły stolicy, która zachwyciła nas kolorowymi kamieniczkami z pomnikiem Syrenki. Nasze zwiedzanie zakończyliśmy przejściem wokół Barbakanu pod pomnikiem Małego Powstańca.

Około godz. 17 autobusem udaliśmy się na Lotnisko Chopina, gdzie po odprawie oglądaliśmy startujące i lądujące samoloty. Wszyscy zadowoleni i pełni wrażeń planowaliśmy kolejne odwiedziny w Warszawie.

Data dodania: 2021-10-01 13:04:13
Data edycji: 2021-10-01 13:07:40
Ilość wyświetleń: 257

Anonimowa skrzynka na sygnały

W związku z pismem Ministra Edukacji Narodowej udostępniamy Państwu od maja anonimową skrzynkę na sygnały.